Intrebari Frecvente

  1. Ce este sistemul Gemi 841?

    Gemi 841 este un sistem alcătuit din dispozitive ce comunică între ele prin semnale radio. Este destinat utilizării în restaurante, baruri, cafenele, alte unități de deservire în scopul servirii prompte a clienților și eficientizării activității chelnerilor.

  2. Cum funcționează sistemul Gemi 841?

    Prin simpla apăsare a unui buton chelnerul este solicitat la masa clientului sau la bucătărie/bar/oficiu.

  3. Care sunt beneficiile aduse unui restaurant de sistemul Gemi 841?

    Sistemul Gemi rezolvă cea mai comună problemă în orice restaurant: când este nevoie de chelner, acesta nu este de găsit. Clientul nu mai este nevoit să facă semn cu mâna, să se ridice de la masă sau să strige pentru a fi servit.  Deasemeni bucătarul are la dispoziție instrumentul prin care cheamă chelnerul pentru a ridica și servi cu promptitudine comanda clienților. Cu cât servirea este mai operativă, mesele se eliberează mai repede, se consumă mai mult, deci veniturile din vânzări sunt mai mari și clienții sunt mai multumiți de promptitudinea cu care sunt serviți.

  4. Câți chelneri poate avea restaurantul?

    Într-un sistem Gemi pot fi între 1 și 19 Pagere, deci maxim 19 chelneri.

  5. Câte mese poate avea resturantul?

    Într-un sistem Gemi pot fi între 1 și 361 mese.

  6. Cum știm că un chelner a ajuns la masa care a inițiat apelul?

    La Butonul SMART a fost implementată funcția de „acknowledge” apel. Utilizarea acesteia este opțională dar ajută staff-ul restaurantului să urmărească modul în care chelnerii își îndeplinesc responsabilitățile față de clienți. Când chelnerul ajunge la masă acționează într-o manieră specială butonul (dublu click) iar acesta va emite un semnal ce va fi recepționat de modulul GemiLink ce va evidenția în interfața aplicației GemiLink Manager că masa a fost servită și după cât timp de la inițierea apelului, etc.

  7. Cum știm că un chelner a ajuns la bucătărie după ce a fost chemat de bucătar?

    Stația SB2-103 are implementată funcția „Time management”. Când chelnerul solicitat a ajuns la bucătărie acționează tasta CLEAR urmată de tasta corespunzătoare numărului de pager pe care îl deține. Stația poate fi aceeași de la care s-a inițiat apelul sau o alta identică amplasată tot la bucătărie.  Pe interfața aplicației GemiLink Manager va fi evidențiat timpul după care chelnerul a ajuns la bucătărie de la inițierea apelului prin care a fost chemat.

  8. De la câte secții ale restaurantului pot fi apelați chelnerii?

    Într-un sistem Gemi pot fi între 1 și 19 Stații Bucătărie/Bar/Oficiu, deci maxim 19 secții ale restaurantului.

  9. Într-un restaurant cu mai mulți chelneri, care dintre aceștia va fi atenționat de apelul inițiat de la o masă?

    Butoanele Apel așezate pe mesele clienților sunt organizate în „grupuri”. Apelurile inițiate de Butoane aparținând unui „grup” ajung la unul sau mai multe Pagere aflate în posesia chelnerilor ce au în responsabilitate respectivul grup de mese. Numărul grupului se programează pentru fiecare Buton și Pager.

  10. De la câte mese poate fi apelat un chelner?

    Un chelner este apelat de la grupul său de mese. Un grup de mese este alcătuit din 1-99 Butoane Apel.

  11. Cum își împart chelnerii zonele de responsabilitate pentru deservirea clienților?

    Fiecare chelner este apelat de la grupul său de mese. În acest fel fiecare are zona sa de responsabilitate în deservirea clienților.

  12. Cum este înștiințat chelnerul la ce masă este solicitat?

    Pagerul aflat în posesia chelnerului afișează numărul mesei.

  13. Cum se programează parametrii funcționali ai dispozitivelor sistemului Gemi?

    Dispozitivele sistemului Gemi sunt preprogramate din fabrică, utilizatorul putând modifica parametrii printr-o procedură simplă descrisă în Instrucțiunile de utilizare.

  14. Ce rol au Repetoarele într-un sistem Gemi?

    Repetoarele intermediază comunicația între toate dispozitivele sistemului, memorează apelurile, le transmit Pagerelor și măresc aria de acoperire a sistemului. Într-un sistem Gemi pot funcționa mai multe Repetoare, acestea comunică între ele, deci se pot acoperi arii mai mari de deservire (sală de mese + terasă + etajul 1,2, etc).

  15. Câte Repetoare pot funcționa într-un sistem Gemi?

    Într-un sistem Gemi numărul de Repetoare nu este limitat.

  16. Butoanele de Apel pot fi protejate împotriva sustragerii ?

    Da, Butoanele Apel pot fi fixate de masă sau în apropierea acestora (vezi componente sistem wireless de apelare chelneri Gemi 841). De asemenea, pot fi fixate de un suport tip meniu așezat pe masă. Butoanele Smart au prevăzute găuri de fixare.

  17. Cum sunt deosebite Butoanele Apel între ele pentru a fi corect așezate pe mese?

    Butoanele Apel au etichete de identificare cu numărul grupului și numărul mesei.

  18. Butoanele Apel pot fi personalizate cu numele restaurantului în care sunt folosite?

    Da, la comandă se poate face personalizarea Butoanelor Apel.

  19. Dacă un client nerăbdător apasă Butonul Apel de la masa sa în mod repetat la intervale scurte de timp, în mod nejustificat, Pagerul corespunzător va suna ``continuu``?

    Nu va suna continuu deoarece Butoanele Apel se protejează împotriva unei astfel de situații, nu inițiaza apeluri la apăsări repetate cu frecvență mai mare de 5 secunde.

  20. Respectă componentele sistemului Gemi 841 prescripțiile tehnice impuse de legislația românească și directivele europene pentru dispozitivele radio?

    Da, componentele sistemului Gemi 841 sunt dispozitive radio tip SRD ce funcționează în banda 433MHz, conforme cu toate cerințele esențiale ale directivelor europene și reglementărilor românești aplicabile – , R&TTE 99/5/EC, HG 88/2003, EN 300 220-2 V2.1.1:2006, SR EN 300 220-2 V2.1.1:2006, EMC 89/336/EEC, HG 497/2003, EN 300 386 V1.2.1:2006, SR EN 300 386 V1.2.1:2006.

  21. Care este durata de viață a bateriilor unui Buton Apel?

    Bateriile butonului Smart au o autonomie de aproximativ 2 ani.

  22. De unde știm când trebuie înlocuite bateriile unui Buton Apel sau ale unei Stații Bucătărie?

    Butoanele și Stațiile Bucătărie transmit modulului GemiLink informații privind starea bateriilor. În acest fel se pot lua măsuri la timp pentru înlocuirea acestora.

  23. La cât timp trebuie reîncărcați acumulatorii unui Watch Pager?

    Acumulatorii unui pager au o autonomie medie între încărcări succesive de 2-3 zile. Pentru a evita situațiile în care chelnerii “uită” să reîncarce pager-ele recomandarea este de a fi lasați la încărcat la ieșirea din schimb, în fiecare noapte.

  24. De unde știm când trebuie reîncărcați acumulatorii unui Pager?

    Pagerele avertizează când capacitatea acumulatorilor scade sub un anumit nivel.

  25. Dacă două sisteme Gemi 841 sunt instalate la restaurante vecine, apelurile unui sistem sunt semnalizate de Pagerele celui de-al doilea?

    Nu, dispozitivele sistemului Gemi pot fi programate să funcționeze pe frecvențe diferite.

  26. Pot fi monitorizate pe un calculator (PC) apelurile de la mese?

    Da, apelurile de la mese pot fi monitorizate pe calculator utilizând dispozitivul GemiLink și aplicația software GemiLink Manager furnizată cu acesta. Apelurile sunt afișate pe display și semnalizate sonor.

  27. Pot fi atenționați chelnerii prin mesaje vocale despre apelurile inițiate de la mese?

    Da, aplicația GemiLink Manager semnalizează sonor indicând apelantul prin mesaje vocale redate în sistemul audio atașat PC-ului (ex: mesaj vocal: „Grupul 1, Masa 5”). Deasemeni poate transmite aceleași mesaje vocale unor căști bluetooth.

  28. Dacă în restaurant muzica ambientală este generată de pe același calculator pe care se instalează aplicația GemiLink Manager, mesajele vocale generate de acesta vor deranja clienții?

    Aplicația GemiLink Manager poate selecta sistemul audio al PC-ului care va genera mesajele vocale. Se poate atașa calculatorului de exemplu un sistem de boxe USB suplimentar, astfel încât muzica ambientală și mesajele vocale vor fi redate de sisteme audio diferite, deci clienții nu vor fi deranjați.

  29. Dacă pe calculator rulează alte aplicații POS (gestiune, emitere note de plată, etc), acestea vor funcționa corespunzător concomitent cu aplicația GemiLink Manager?

    Da. Aplicația GemiLink Manager poate rula în background, pe ecran fiind vizibilă fereastra aplicației de gestiune. La recepția unui apel iconița „Gemi” va clipi în bară pentru a atrage atenția utilizatorului (asemeni programului de chat yahoo messenger).

  30. Pot fi inițiate apeluri către chelneri de la calculator?

    Da, aplicația GemiLink Manager are această disponibilitate.

  31. Pe ce tip de sistem de operare se instalează aplicația GemiLink Manager?

    Aplicația GemiLink Manager se instalează pe sisteme de operare Windows: 2000, XP, Vista, Win 10.

  32. Funcționează aplicația GemiLink Manager pe un calculator cu touch screen?

    Da, funcționează.

  33. Cum sunt șterse apelurile după ce au fost afișate pe display-ul PC-ului și luate la cunoștință de chelner?

    Apelurile se șterg în 3 moduri:

    1.automat după un timp setat de utilizator;

    2. cu mouse-ul: double click pe apel;

    3. utilizând un Buton Apel ales de utilizator pentru acest scop.

  34. Cum aflu mai multe amănunte despre funcționarea sistemului Gemi 841?

    Mai multe amănunte pot fi aflate din documentația „Sistem wireless Gemi 841